eerste indruk - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Melanie Giesbers - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Melanie Giesbers - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Melanie

01 Februari 2015 | Filipijnen, Calinan

Gister heb ik even kort wat geplaatst, maar heb nog weinig kunnen vertellen.
we kwamen vrijdagavond rond 9 uur aan in davao city en toen besefte ik pas waar ik aan begonnen was. Je stapt het vliegtuig uit en krijgt een klap van de warmte. Het is hier gemiddeld zo'n 30 graden overdag en heel klam.
we werden opgewacht en werden vervolgens met een jeepney naar huis gebracht. Het was alsof je in een film zat en je kwam ogen tekort. Het verkeer is echt chaotisch het haalt elkaar links en rechts in, er zijn geen stoplichten en je moet gewoon gas geven en hopen dat de rest remt. Maar oh wat een ervaring, zoiets maak je in Nederland niet mee. Eenmaal aangekomen in ons huisje zijn we meteen naar bed gegaan, na anderhalve dag wakker te zijn ben je wel moe.

de eerste dag hier zijn we gaan zwemmen, even bijkomen. Er was verder niemand dus we hadden het hele zwembad voor onszelf! Daarna zijn we met zn alle boodschappen gaan doen in een lokale supermarkt. Overal waar we komen worden aangestaard, sommige maken zelfs foto's van ons. Dat is zo'n raar idee! Savonds hebben we een gezellige avond gehad met alle 8 de meiden in ons huisje met een drankje en spelletjes. Toen we wilde slapen kwamen we erachter dat er een hagedis (of zo'n gek ding, zoals ik ze noem) op de slaapkamer van de andere meiden zat. Helemaal in paniek hebben we uiteindelijk met moeite dat ding weggehaald, en buiten gezet. Ik moet wel zeggen daf ik veel meer ongedierte had verwacht. Het scheelt wel dat we onder clamboes slapen.

Vandaag zijn we de dag rustig begonnen, even wat eten en daarna gedoucht. We hebben hier trouwens alleen koud water voor te douchen, dus lang douchen zit er niet in. We hebben vandaag winkels/kraampjes bezocht. Helaas konden we vandaag geen geld pinnen, dat is moeilijk te doen hier. zometeen gaan we met zn alle wat eten, het is hier nu kwart over 5. Morgen begint het echte leven. Aankomende week gaan we overal kijken en kunnen we beslissen welke 3 (waarvan 1 een school is) we stage willen lopen.

• 02 Februari 2015 - 08:54

Kaylee:

hahaha kei leuk heb je ook eens een ander huisdier x kaylee

• 02 Februari 2015 - 11:34

Michel:

Goed te lezen dat het goed gegaan is,en ja het is een hele andere cultuur?!
    Maar goed dat jullie niet zoveel kunnen pinnen, is niet goed voor jullie hahahaha

• 02 Februari 2015 - 14:19

Marian Berens:

Hallo melanie fijn dat jullie er zijn .lekker even een weekend gehad.en nu weer nieuwe indrukken deze week .ben ook nieuwschierig wat je nu kan gaan doen.hoor het wel suc6 meidd